Design Thinking can help us to achieve empathic design which helps to understand the unmet needs of users to address it in the product design.
Empathic design is an approach that aims to go beyond the numbers and understand the people’s problem by putting our ourselves in their shoes, learn more about their lives, what they love and hate, and how their lives can be improved through design. The empathic design focuses more on the emotional experience that the users have when facing a specific problem.
Why Should we Care about Empathy?
The nowadays competitive market increased the challenges for firms especially the small and medium enterprises (SMEs) to achieve success. Many companies are focusing on innovation in order to add new values to their product. However, many products are introduced with new features that no one wants, it makes the product more complex and less usable. Introducing a new product that doesn’t really touch people’s real-life needs can turn to be a failed product; an end that no company wants to reach.
As described by the IDEO paper, Empathy on the Edge, what empathic design do is to respond to people’s unexpressed and unmet needs. The output of understanding the user empathy can be transformed to a value proposition that can be added to the project business canvas model and plan. This added value can have a positive impact on the product innovation and subsequently the profitability that business can achieve from the newly offered product or feature.
Rafiq Elmansy
Via
Edwin Rutsch
Preguntar, fomentar la interacción, usar la clase invertida... hay muchas maneras para generar motivación, sentido de pertenencia ante el saber y, sobre todo, un pensamiento crítico y creativo
Si queremos un cambio en nuestra educación, debemos basarlo en el aprendizaje del pensamiento crítico.
El pensamiento crítico en el alumno es crear esa forma de pensar mejorada que se consigue a través de una acción reflexiva,mediante el establecimiento de preguntas ante situaciones o problemas, llegar a conclusiones y buscar soluciones, mediante evaluaciones y comprobaciones bien razonadas.
El alumno debe aprender a pensar con una mente abierta, verificando todas las soluciones y analizando sus perspectivas,interactuando con los demás, esto nos dará como resultado un pensador crítico y ejercitado.
El pensamiento crítico implica movimiento, proactividad y participación.
Para conseguir este objetivo debemos motivar a los alumnos a pensar críticamente, mediante, la innovación del docente, crear un buen ambiente en el aula, facilitar buen feedback, reconocimiento de logros y promover la creatividad.
Y como dice Jean Piaget...
"El objetivo principal de la Educación es formar hombres capaces de hacer cosas nuevas que no repitan simplemente lo que otras generaciones han hecho, hombres que sean creativos,que tengan inventiva y que sean descubridores.
El segundo objetivo de la Educación es formar mentes capaces de ejercer la crítica, que puedan comprobar por sí mismas lo que se les presenta y no aceptarlo simplemente sin más"
Nos ofrece mucha información a través de las páginas de la web.